Du har ett företag och vill nå dina kunder i precis rätt ögonblick. Du vill vara säker på att ditt utskick verkligen kommer fram, inte fastnar i spam och att kunden verkligen läser det. Då ska du satsa på sms-utskick. De fungerar lika bra för små som stora företag. Du väljer också enkelt vilka kunder som får meddelandet.
Skaffa sms-tjänst
Det som skiljer sms-utskick från nyhetsbrev i mejlen är att du kan vara säker på att de faktiskt blir lästa. När du skickar ett nyhetsbrev kommer kunden bara se att det är från ditt företag samt rubriken. En och annan e-postklient kan visa de första raderna i mejlet, men det är inget som du vare sig styr över eller vet något om. Med sms är det helt annorlunda. När ett sms kommer på mobilen kan vi alltid läsa texten innan vi ens öppnat sms:et. Dina kunder kan alltså inte missa om du skriver 25 procent rabatt eller att du har nya erbjudanden. En annan fördel med sms är att det kommer fram direkt. Ja, det gör ju mejlet också, men du vet inte när personen kollar mailboxen. Nästan alla har mobilen i sin närhet och kollar den flera gånger i timmen. Börja använda Rules sms tjänst och nå dina kunder på ett mycket effektivt sätt.
Skicka sms
Det är enkelt att använda sms-tjänsten. Du importerar bara dina kunduppgifter, alltså namn och mobilnummer, och så är du igång. Sedan skriver du ditt sms på max 160 tecken. Ett kort och informativt meddelande om en produkt eller ett event som kommer hjälpa din kund. Du väljer om alla ska få samma meddelande, eller bara en viss kundgrupp. Ett tips är att erbjuda alla som ger dig mobilnumret 25 procent rabatt på deras nästa köp eller något liknande. Du kommer i långa loppet vinna på att låta sms-utskicken vara riktigt generösa och vara riktade till rätt grupp. Om du har en webbshop och säljer inredning och textiler är det till exempel smart att skicka ut ett sms med erbjudanden om sköna filtar just den helg som det är storm eller mycket kallt. Säljer du hästsaker passar du på att skicka ut särskilda erbjudanden till hästägare som verkar ha dräktiga ston/ ston som fölat i mars. Så får dina kunder erbjudandet på rätt dag.